CURSO PI11

Formación lingüística y metodología AICLE.

DESTINATARIOS Maestros e Inspectores de Educación de colegios públicos.
  • Ser de la especialidad de Ed. Física.
  • Tener la Habilitación Lingüística en inglés o bien acreditar un nivel B2 de inglés.
  • No haber realizado la Modalidad Formativa 6 del Plan de Formación en Lengua Inglesa 2014 ni del Plan de Formación en Lengua Inglesa 2015.
    1. Situación administrativa.
    2. Tener la habilitación lingüística en Inglés.
    3. Prestar servicio en un colegio público bilingüe
    • El certificado oficial de Habilitación Lingüística en inglés de la D. G. de Recursos Humanos o el certificado que acredite su nivel B2 de inglés (indicado en las instrucciones), según el caso.
    DURACIÓN 3 semanas.
    FECHAS De 4 a 22 de Julio de 2016
    LUGAR Centro de formación del profesorado, Reino Unido.
    Nº DE CRÉDITOS 4 ECTS
    OBJETIVOS To explore in practical ways the materials and methodology appropriate to CLIL in the Physical Education class. To improve participants’ command of English at word, sentence and discourse level, especially for the Physical Education class. To consider the qualities and skills required by teachers involved in CLIL. To identify and explore key issues in the Physical Education class courses design. To consider the modes of delivery and types of classroom interaction most appropriate to CLIL. To develop innovative ICT resources for the Physical Education class.
    METODOLOGÍA Student-based or task-based methodology. Dynamic and applied methodology based on communication and participation trying to maximize student’s speaking time.
    EVALUACIÓN A project through cooperative work as a final task to design a practical activity to be used in their real classroom. Self- assessment and evaluation. Peer assessment and evaluation. Teacher’s group assessment and evaluation.