Technology for ESO: Contents and Strategies

DESCRIPCIÓN Curso presencial de formación metodológica impartido por profesorado de Boston University (EE.UU.). Curso dirigido a profesores de tecnología impartiendo 1º, 2º o 2º de ESO que se centrará en robótica (arduino), elecrticidad y electrónica (montaje), programación (Scratch), impresión 3D y otros proyectos tecnológicos (posiblemente drones).

DESTINATARIOS Personal docente de Educación Secundaria de la especialidad de Tecnología, que preste servicios en centros públicos bilingües de la Comunidad de Madrid y que y esté en posesión de la habilitación lingüística para impartir docencia en puestos bilingües o justifique una competencia lingüística en inglés de nivel B2.
PRIORIDADES 1. Estar en posesión de la habilitación lingüística para impartir docencia en un puesto bilingüe.
2. Justificar una competencia lingüística en inglés de B2.
DURACIÓN 2 semanas
FECHAS Del 3 al 14 de julio. Horario de 9:00 a 13:30.
LUGAR Madrid (sede por determinar)
Nº HORAS 60 (40 presenciales + 20 complementarias)
CONTENIDOS The program is designed for Madrid bilingual teachers of 1º, 2º, and 3º de ESO with course contents focusing on robotics (arduino), electricity and electronics (assembly of models), programming (Scratch), 3D printing, and other technology projects. The language of instruction will be emphasized, especially technical vocabulary, the process of giving directions, and the demonstration of the above projects.
OBJETIVOS This program is designed to achieve the following objectives:
• Develop skills for teaching technical vocabulary to students in the first three years of ESO
• Develop skills for teaching technical processes to students via videos and demonstrations
• Develop familiarity with the equipment (if available) for experimenting with projects
• Engage in discussion of best practices and a network of support

Students will engage in Speaking, Listening, Reading, and Writing activities and will:
• Participate in conversations and discussions of technical projects
• Watch videos and answer questions about these projects
• Understand the pedagogy of introducing these projects to students
• Read and understand unadapted texts explaining these projects
• Write lab reports and reflections on experiences
• Participate in team microteaching with rest of class as students
METODOLOGÍA activa y participativa. El curso se impartirá integramente en inglés.
CRITERIOS EVALUACIÓN Requisitos:
1. Asistencia al total de horas de la fase presencial de la actividad.
2. Diseño de material didáctico digital.
3. Aprovechamiento valorado por los responsables de la actividad.